Inschrijven KvK en belastingdienst

Inschrijven KvK en belastingdienst

Als u de vorige stappen heeft gevolgd is het nu tijd om u in te gaan schrijven bij de Kamer van Koophandel (KvK). Controleer van te voren eerst goed of u zich wel in moet schrijven. Is dit het geval dan kunt u een afspraak maken met de KvK. Bereid uzelf hier wel goed op voor, na deze afspraak zal uw inschrijving namelijk voltooid zijn. Het inschrijven brengt een eenmalige vergoeding van €50,- met zich mee. Heeft u uzelf echter ingeschreven, dan hoeft u dit niet jaarlijks te herhalen. U zal ingeschreven blijven staan. Alleen bij bedrijfsbeëindiging moet u uzelf wel weer uitschrijven uit het Handelsregister. Schrijft u uzelf in? Dan meld u uzelf ook meteen aan bij de belastingdienst. U krijgt hierbij meteen uw btw-nummer.

Maar wat staat er nu eigenlijk precies in dat Handelsregister van de KvK? Hierin staat vermeld wat een bedrijf daadwerkelijk doet. Buiten dit staat er nog informatie over:

  • De omvang van de onderneming
  • Alle adressen van Nederlandse ondernemingen en rechtspersonen
  • Telefoonnummers, faxnummers, e-mailadressen of correspondentieadressen
  • Adressen van de eigenaar, vennoot, bestuurder of commissaris
  • Gegevens van de eventuele nevenstichtingen
  • De curator, bij een faillissement
  • Eventueel de andere ondernemingen gevestigd op hetzelfde adres